Du är här: Start | Glassnyheter | Pressmeddelanden | Hemglass, njuta av Mövenpick

Hemglass, njuta av Mövenpick

Mer glass åt folket

Nu kan alla njuta av Mövenpick

Nu kan man äntligen köpa Mövenpicks gourmetglass i hela Sverige, Hemglassbilarna blir nu ensamförsäljare av Mövenpick i landet.

– Det känns väldigt roligt att vi nu kan erbjuda våra kunder lyxiga glassar från Mövenpick som ett komplement till vårt eget sortiment, säger Daniel Driving, marknadschef på Hemglass.

Det schweiziska glassbolaget Mövenpick of Switzerland är kända för sin lyxiga glass med naturlig smak, utan tillsatser och färgämnen.

Till att börja med kommer Hemglass att sälja Mövenpick i smakerna Maple Walnut, Passionfruit & Mango, Stracciatella, Tiramisu, Caramelita och Hazelnut.

Maple Walnut är en gräddglass smaksatt med karamelliserade valnötter och läcker lönnsirap.
Passionfruit & Mango är en fräsch sorbet med mängder av solmogen mango och exotisk passionsfrukt.
Stracciatella, en italiensk klassiker, som består av gräddglass med inslag av mörk choklad.
Tiramisu är en lyxig glass med kaffesås, några droppar marsala-vin och ett par stänk kakao för en riktigt vuxen smak.
Caramelita för godisälskaren är en kolaglass med både kolaflarn och kolakräm i småbitar.
Hazelnut är en krämig gräddglass med hasselnötter som passar utmärkt med inlagda plommon eller syltad rabarber för en riktigt lyxig efterrätt.

Glassarna finns ute i Hemglassbilarna fr om april och kommer att säljas i förpackningar om 900ml för 69 kronor.

___________________________________________________________

Fakta Hemglass
Allt började 1968. Antalet frysboxar i hushållen ökade och glasskonsumtion i hemmet blev allt vanligare. Eric Ericsson, ägare av familjeföretaget Kalmar Glassfabrik fick en idé: ”Vi levererar glassen direkt från vår fabrik till kundens dörr”. Anledningen var inte bara att göra det lättare för glassälskare att fylla frysen med glass – utan också att ge dem färskare glass. En jämn och låg lagringstemperatur krävs för att hålla högsta kvalitet. I Hemglass obrutna fryskedja håller all glass och mat högst -18° ända från fabriken till dess att du köper den. Hemglass har 37 säljkontor, varav 21 är franchisetagare och de resterande 16 ligger under egna säljbolaget Hemglass Försäljning AB. Det innebär 240 bilar och totalt 400 anställda varav 20 på huvudkontoret i Botkyrka. Företaget säljer glass för ca 600 miljoner kronor årligen.
___________________________________________________________