Du är här: Start | Glassnyheter | Pressmeddelanden | GB lanserar åtta sagolikt goda nyheter 2009

GB lanserar åtta sagolikt goda nyheter 2009

GB presenterar åtta laddade nyheter för 2009 som bland annat innehåller två klassiker i nya smaker: Sandwich Stracciatella och Nogger Mint. Sortimentet utökas även med nya Solerosmaken Berry Berry som är fylld till bredden av frukt, två nya lyxiga smaker från Magnum och Ben & Jerry’s gästspelar med Wich. Helt nytt för i år är de härliga barnglassarna LemonAge och Ice Age från den kommande tecknade filmen Ice Age 3.

”Nyheterna från GB präglas i år av svenskarnas förkärlek för choklad och frukt i glassen, nya varianter av Magnum, Sandwich Stracciatella och Solero ska möta alla glassfantasters drömmar. En annan stor nyhet i år är gästspelet från Ben & Jerry's Wich som också för in trenden att kombinera lyxglass och kakor på glasskartan. Ytterligare en spännande nyhet är klassikern Nogger som nu kommer i varianten mint. Vi ser framåt mot en mycket god glassäsong.” säger David Scholander, Senior Nordic Brand Manager, GB Glace

GB’s nya stycksaker

GB Magnum Temptation CaramelMagnum Temptation Caramel & Almonds, Rek pris 22 kr

Magnum Temptation Caramel & Almonds består av glass av vanilj från Madagaskar med kolasås och kaliforniska mandlar doppade i belgisk choklad. Överdraget är av mjölkchoklad.

Magnum Temptation Chocolate, Rek pris 22 kr

Magnum Temptation Chocolate innehåller chokladglass med chokladsås, browniebitar samt bitar av belgisk vit choklad med överdrag av mörk choklad.

Sandwich Stracciatella, Rek pris 14 kr

Klassikern Sandwich ligger kvar på topp tre på försäljningslistan år efter år. Denna nya spännande variant innehåller vaniljglass med chokladbitar och chokladkex.

Nogger Mint, Rek pris 14 kr

Även Nogger är en älskad klassiker som ligger högt på topplistan varje år. Årets nya version innehåller mintglass med fyllning samt ett överdrag med chokladsmak och krisp.

Solero Berry Berry, Rek pris 17 kr

Solero är favoriten bland de fruktiga ”Må bra”-glassarna och har varit ett stående inslag på GB’s glasskarta sedan 1996. Nya smaken Berry Berry består av hela 50% frukt och innehåller jordgubbssherbet med skogsbärssorbet och skogsbärsbitar.

Ice Age, Rek pris 13 kr

Ice Age 3 har premiär i juli 2009. I samband med det lanserar GB barnglassen Ice Age som är en vaniljglass med virvlar av jordgubbssås.

Ice Age Lemon Age, Rek pris 13 kr

Lemon Age är en somrig citronisglass som även den är inspirerad av samma film. Glassen innehåller en kärna av krämig citronsherbet och ett infruset Ice Age-ekollon av kolasmak. Äntligen har den lilla karismatiska pungråttan chans att fånga sitt byte som den jagat febrilt i
de två tidigare filmerna!

Ben & Jerry´s Wich, Rek pris 25 kr

Företaget ingår i den brittiskholländska dagligvarukoncernen Unilever