Du är här: Start | Glassnyheter | Pressmeddelanden | SIA Glass och Glenn Strömberg i kallt partnerskap

SIA Glass och Glenn Strömberg i kallt partnerskap

SIA Glass i samarbete med Glenn Strömberg Collection:

Italiens sak är vår!

SIA Glass har fått säljuppdraget i Sverige för djupfrysta produkter inom Glenn Strömberg Collection. Tre ljuvliga desserter samt fyra sorters focacciabröd finns nu i handeln.

Glassdessert TiramisùI frysdiskarna finns de portionsförpackade desserterna Tiramisù (italiensk klassiker), Cappucino (krämig mousse med kaffesmak) och Dama Nera (”Svarta Damen”, rik chokladmousse med bitar av chokladkex). De tre desserterna serveras i riktiga glas för att understryka den höga kvaliteten.

– De som tillverkar desserterna har jobbat i många generationer, de kan sina saker. Bland annat så skiktar de desserterna i glaset vilket är riktigt svårt. Dessutom får de fram en härligt krämig konsistens, helt fri från iskristaller, berättar Glenn Strömberg. Den andra produktkategorin i samarbetet är fryst focacciabröd i fyra olika smaker. Focaccian bakas klart hemma i ugnen i ca 5 minuter. Focaccia kan ätas såväl före som till maten, men i Italien är det också vanligt som mellanmål.

– Vi valde att samarbeta med ett företag som bakar sitt bröd enligt traditionell metod. Det innebär att de jäser degen i hela 18 timmar, vilket är mycket ovanligt nu för tiden.

Men det räcker inte med rätt pris och bra kvalitet när Glenn väljer ut vilka producenter han vill samarbeta med.

– För mig är det oerhört viktigt att träffa producenterna av mina varor, att prata med de ansvariga och med de anställda på plats. Personkemin måste stämma.

2004 bestämde sig Glenn Strömberg för att starta sitt eget matmärke. Hans kärlek till Italien och italiensk mat etablerades direkt när han blev fotbollsproffs i landet 1984. Framgången med Glenn Strömberg Collection stavas personligt engagemang och ett stort nätverk av kontakter. Att samarbetspartnern i Sverige för det frysta sortimentet blev SIA Glass var ett lätt val enligt Glenn Strömberg:

– Det är ett trovärdigt företag, som vi kan vara trygga med. Rolf Frid, VD SIA Glass tycker att samarbetet med Glenn Strömberg är spännande:

– Vi har det gemensamt att vi vill arbeta med produkter med regional karaktär och hög kvalitet. I det här fallet hämtas produkterna från Italien eftersom vi inte har tradition för dessa i Sverige.